İZNİK BELEDİYE BAŞKANLIĞI AFET İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar
Amaç ve kapsam
Madde 1- Bu yönetmeliğin amacı; İznik Belediye Başkanlığı Afet İşleri Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Dayanak
Madde 2- Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanununun 15. maddesinin (b) bendi, 5216 Sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu, 6360 sayılı Kanun, Afet ve Acil Durum Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri ile İl Afet ve Acil Durum Arama ve Kurtarma Ekiplerinin Kuruluşu, Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik ile Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı Afet ve Acil Durumlara İlişkin Hizmet Standartları ve Akreditasyon Esaslarının Belirlenmesi Hakkında Yönetmelik ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.
Kuruluş
Madde 3- İznik Belediye Başkanlığı Afet İşleri Müdürlüğü, 09/04/2023 tarihli 32158 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan, Çevre,Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’ gereğince, İznik Belediye Meclisinin 04/05/2023 tarih ve 58 numaralı kararıyla kurulmuştur.
Tanımlar
Madde 4- Bu Yönetmelikte uygulanmasında;
Bakanlık (1); Çevre ve Şehircilik Bakanlığını,
Bakanlık (2); İçişleri Bakanlığını,
İl Müdürlüğü; Bursa Çevre,Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğünü,
AFAD; Afet ve Acil Durum Başkanlığını,
Bursa AFAD; Bursa Afet ve Acil Durum İl Müdürlüğünü,
Harcama Talimatı; Hizmetin gerekçesi ile yapılacak işin konusu, tutarı, süresi, kullanılabilir ödeneği, gerçekleştirme yöntemi ve hizmeti gerçekleştirecek görevlinin yazılı olduğu belgeyi,
Gerçekleştirme Görevlisi; Harcama talimatı üzerine, işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevini yürüten kişiyi ifade eder.
AFET : İznik ilçemiz ve Türkiye çapında meydana gelebilecek, can ve mal kaybına yol açabilecek her türlü deprem, sel, heyelan, yangın, fırtına, hortum, çığ, yıldırım düşmesi v.b.gibi doğa olaylarını ifade eder.
TAMP: (Türkiye Afet Müdahale Planı) ; Afet ve acil durumlara ilişkin müdahale çalışmalarında görev alacak çalışma grupları ve koordinasyon birimlerine ait rolleri ve sorumlulukları tanımlamak, afet öncesi, sırası ve sonrasındaki müdahale planlamasının temel prensiplerini belirlemektir. TAMP, ülkemizde yaşanabilecek her tür ve ölçekte, afet ve acil durumlara müdahalede görev alacak bakanlık, kurum ve kuruluşlar, özel sektör, STK’lar ve gerçek kişileri kapsar. TAMP ile entegre planlama yaklaşımı ve modüler yapısıyla afet sırasındaki operasyon risklerini en aza indirecek bir sistem kurgulanmıştır.
INSARAG: BM çatısı altında faaliyet gösteren afet yöneticileri, devlet memurları, sivil toplum kuruluşları (STK’lar) ve USAR uygulayıcılarından oluşan bir hükümetler arası insani ağ olup, yetkisi dahilinde Uluslararası Afet Zararlarının Azaltılması Stratejisinin (ISDR) uygulanmasına katkıda bulunur.
İZNİKAKUT: Uluslararası Çağrı, İletişim ve Enkaz İşaretleme Standartları gereği kullanılmak üzere; İznik Belediyesi Afet İşleri Müdürlüğü Arama Kurtarma Ekibi’ni ifade eder.
Bağlılık
Madde 5- Afet İşleri Müdürlüğü Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır.
Temel İlkeler
Madde 6- İznik Belediye Başkanlığı Afet İşleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
a) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık, hesap verebilirlik,
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
ç) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
f) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik,
temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Afet İşleri Müdürlüğünün Teşkilatı, Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Teşkilat
Madde 7- Afet İşleri Müdürlüğü Personel Yapısı aşağıda belirtilen Şekildedir.
1. Müdür
2. Memurlar
3. İşçiler
Afet İşleri Müdürlüğü çalışmalarının değişen koşullarda daha etkin ve zamanında yapılmasını temin etmek için Afet İşleri Müdürünün teklifi ve Başkanlığın onayı ile yeni şeflikler kurulabilir veya kurulmuş şeflikler birleştirilebilir, şefliklerin bazı görevleri diğer şefliklere verilebilir.
Afet İşleri Müdürlüğünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 8- İznik İlçemiz ve halkımız “TAMP (Türkiye Afet Müdahale Planı) doğrultusunda Afetlere Hazırlıklı ve Dayanıklı Kılmak” adına aşağıda belirtilen görevleri yerine getirir;
Madde 9- Organizasyon Yapısı
Madde 10- Birim Personelinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 11- İşbirliği ve koordinasyon
Madde 12- Yetki ve Sorumluluk
Madde 13-Hüküm Bulunmayan Haller
Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki mevzuat hükümleri ile Başkanlık emir ve talimatları uygulanır.
Madde 14-Yürürlük
Bu yönetmelik; Belediye Meclisince kabulünden sonra Belediye Web sitesi ve ilan panosunda yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Madde 16- Yürütme
Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.