Preloader

STRATEJİ GELİŞTİRME MÜDÜRLÜĞÜ


STRATEJİ GELİŞTİRME MÜDÜRLÜĞÜ

Yalın KARADAĞ

STRATEJİ GELİŞTİRME MÜDÜR VEKİLİ

 

T.C. İZNİK BELEDİYE BAŞKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

 

AMAÇ:

Madde 1- Bu yönetmeliğin amacı İZNİK Belediyesi Strateji Geliştirme Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

KAPSAM:

Madde 2- Bu yönetmelik İZNİK Belediyesi Strateji Geliştirme Müdürlüğü’nün kuruluş amacı, faaliyet alanları, teşkilat yapısı ile yönetici ve diğer personelin görev, yetkive sorumluluk alanlarını kapsamaktadır.

HUKUKÎ DAYANAK:

Madde 3- Bu yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usulve Esasları Hakkında Yönetmelik ve diğer kanun, tüzük ve yönetmelikler çerçevesinde hazırlanmıştır.

 

TANIMLAR:

Madde 4- Bu Yönetmelikte geçen; a)Bakanlık: Maliye Bakanlığını, b)Belediye: İZNİK Belediyesini,

Üst Yönetici: İZNİK BelediyeBaşkanını,

Birim: Strateji GeliştirmeMüdürlüğünü,

Müdür: Strateji GeliştirmeMüdürünü,

Yönetmelik: Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliği ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Kuruluş , Teşkilat ve Bağlılık Yapısı

 

KURULUŞ:

 

Madde 5- Strateji Geliştirme Müdürlüğü, 5393 sayılı Belediye Kanununun 48’inci  maddesi ve 17.04.2014 tarihli, 31812 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe  giren Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının “Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” hükümlerine dayanarak, 10.05. 2022 Tarih ve 70 Sayılı Belediye Meclis Kararı gereğincekurulmuştur.

 

TEŞKİLAT:

Madde 6- (1)Strateji Geliştirme Müdürlüğünün personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir:

Müdür, b)Memur,  c)Sözleşmeli Memur, d)İşçi        e)DiğerPersonel.

Strateji Geliştirme Müdürlüğüne aşağıdaki birimler bağlıdır.

Stratejik Yönetim ve Planlama Birimi

Performans ve Kalite Ölçütleri Geliştirme Birimi

İç Kontrol, Veri-Analiz ve Raporlama Birimi

Merkez Ofis Büro - Kalem Memurluğu Birimi

Ar-Ge (Proje Geliştirme ve Danışmanlık Hizmeti Sunma) Birimi

 

(2) İdarelerin görev alanı ve teşkilat yapılarına göre, bu fonksiyonlar alt birimler tarafından yürütülür. Bu fonksiyonlar birleştirilerek bir veya daha fazla alt birim tarafından yürütülebileceği gibi, bir fonksiyon birden fazla sayıda alt birim tarafından da yürütülebilir.

 

 

BAĞLILIK:

 

Madde 7-(1) Strateji Geliştirme Müdürlüğü doğrudan Belediye Başkanına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.

Strateji Geliştirme Müdürlüğünün alt birim teşkilat yapısı aşağıdakigibidir:

1) Stratejik Yönetim ve PlanlamaAlt Birimi, 2) Performans ve Kalite Ölçütleri Geliştirme Alt Birimi, 3) İçKontrol, Veri-Analiz ve Raporlama Alt Birimi. 4) Merkez Ofis Büro - Kalem Memurluğu 5) Ar-Ge (Proje Geliştirme ve Danışmanlık Hizmeti Sunma) Alt Birimi

Birimlerin iç organizasyon yapılarının teşkili, söz konusu birimde görev yapmakta olan kadrolu personel dâhil olmak üzere Birim Sorumlusunun görevlendirilmesi, yetki ve sorumlulukları birim müdürünün teklifi ve üst yöneticinin onayı ilegerçekleşir.

 

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Yetki ve Görevleri

 

MÜDÜRLÜĞÜN YETKİ VE GÖREVLERİ:

Madde 8- Aşağıda belirtilen görevler, Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından yürütülür.

Belediyenin orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmalarıyapmak,

Belediyenin görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek, bu kapsamda verilecek diğer görevleri yerinegetirmek,

Belediyenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek veyorumlamak,

ç) Belediyenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalaryapmak,

Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin araştırma geliştirme, danışmanlık ve raporlama hizmetlerini yerinegetirmek,

AB, Uluslararası ve Ulusal fonlardan, kalkınma ajanslarının mali yardımlarından etkin bir şekilde yararlanmak üzere proje geliştirmek, proje tekliflerini hazırlamak, iç finansman kaynaklarına sunmak,

Belediyenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarınıyürütmek,

Belediye faaliyetlerinin stratejik plan ve yıllık performans programına uygunluğunu izleyerekdeğerlendirmek,

ğ) Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak,

Belediyenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunuhazırlamak,

ı)Belediyenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken ve Strateji Geliştirme Müdürlüğünün görev alanına giren iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak,

Malî kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlıkyapmak,

İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak; üst yönetimin iç denetime yönelik işlevinin etkililiğini ve verimliliğini artırmak için gerekli hazırlıklarıyapmak,

 

Yeni hizmet fırsatlarını belirlemek, etkililik ve verimliliği önleyen tehditlere tedbirler almak,

Kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve yararlanıcı memnuniyetini analiz etmek ve genel araştırmalaryapmak,

Belediyenin faaliyetleri ile ilgili her türlü bilgi ve verileri toplamak, tasnif etmek, analiz etmek ve raporlamak sureti ile üst yöneticiyesunmak,

Ülke içi ve dışındaki toplantı, konferans,sempozyum, fuar, teknik gezi vb. toplantılara katılımın ve raporun sunulmasınısağlamak,

Kurumsal verimliliği ve kaliteyi arttırmak amacıyla, ilgili birimler arasında koordinasyonu sağlamak,

ö) Ulusal ve Uluslararası mali kaynakları(AB Fonları, Kalkınma Ajansı, Merkezi Finans fonları) araştırmak takip etmek ve ilgili birimleri bilgilendirmek,

Tüm kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum örgütleri, üniversiteler vb. kuruluşlarla ortak proje geliştirerekuygulamak,

  1. r) Üst yönetici tarafından verilecek diğer görevleriyapmak.

 

DÖRDÜNCÜBÖLÜM

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

 

MÜDÜRÜN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI:

Madde 9- Strateji Geliştirme Müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir.

Strateji Geliştirme Müdürününgörevleri:

Müdürlüğü Başkanlığa karşı temsileder,

Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir, c)Çalışmaları yasal olmak kaydıyla yazılı ve sözlü emirlerle yürütür, ç)Müdürlüğün sevk, idare ve disiplinindensorumludur,

Personeli arasında yazılı görev dağılımıyapar,

Müdürlüğün harcama yetkilisi ve Müdürlükte çalışan personelin disiplin amiridir, f)Müdürlüğün çalışma           usul ve esaslarını belirleyip programlayarak, çalışmaların bu programlar doğrultusunda yürütülmesinisağlar,

Müdürlük bünyesinde görev yapan personelin tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesinisağlar,

ğ)Strateji Geliştirme Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar,

Üst Yönetici tarafından verilecek benzeri nitelikteki diğer görevleri yerinegetirir.

 

Strateji Geliştirme MüdürününYetkileri:

Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi için karar vermek, tedbirler almak veuygulatmak,

Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerdebulunmak,

Müdürlük ile ilgili yazışmalara 1.derece imzaatmak,

ç) Disiplin Amiri olarak personeline, mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını vermek,

Müdürlük personelini süreli ve anlık denetleyerek, gözlemleyeceği aksaklıkların giderilmesinisağlamak,

Müdürlük emrinde görev yapan personele, ilgili yönetmelik çerçevesinde ödül ve takdirname, yerdeğiştirme gibi personel işlemleri için Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak,

Sorumluolduğutümpersonelin yıllıkizinkullanışzamanlarınıtespitetmek,

Müdürlükteki tüm görevlilerin işlevleri itibariyle görev dağılımınıyapmak, ğ ) Müdürlüğün Harcama ve İhaleyetkilisidir.

 

 

Strateji Geliştirme MüdürlüğününSorumluluğu:

Madde 10- Strateji Geliştirme Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Strateji Geliştirme Birimlerinin çalışma usul ve esasları hakkındaki yönetmelikle belirtilen görevleri gereken özenle yapmak ve yürütmekle sorumludur.

 

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Alt Birimler ve Görevleri

 

MÜDÜRLÜĞE BAĞLI ALT BİRİMLER VE GÖREVLERİ:

Madde 11- Müdürlüğe Bağlı Alt Birimler ve görevleri aşağıdaki gibidir:

Stratejik Yönetim ve Planlama Alt BirimininGörevleri:

Belediyenin Stratejik Planlama çalışmalarına yönelik bir hazırlık programı oluşturmak, Belediyenin Stratejik Planlama sürecinde ihtiyaç duyulacak eğitim ve danışmanlık hizmetlerini vermek veya verilmesini sağlamak ve stratejik planlama çalışmalarını koordine etmek,

Belediyenin Stratejik Planı hazırlamak ve gerektiğinde güncelleştirilmesi için üstyöneticiye teklifte bulunmak,

Stratejik Planlamaya ilişkin diğer destek hizmetleriniyürütmek,

ç)Müdürlükler tarafından hazırlanan Müdürlük Birim Faaliyet raporlarını da esas alarak Belediyenin İdare Faaliyet Raporunu hazırlamak,

Belediyenin faaliyetleri ile ilgili bilgi ve verileri toplamak, tasnif etmek, analizetmek,

Kurum içi        kapasite           araştırması       yapmak,          hizmetlerin      etkililiğini        ve        yararlanıcı memnuniyetini analiz etmek ve genel araştırmalaryapmak,

Belediyenin görev alanı ile ilgili araştırma-geliştirme faaliyetleriniyürütmek,

Belediyenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, ğ)Yeni hizmet fırsatlarını belirlemek, etkililik ve verimliliği önleyen tehditlere tedbirler almak,

Belediyenin üstün ve zayıf noktalarını tespitetmek,

ı)Belediyenin misyon, vizyon, çalışma temel ilkelerinin belirlenmesi ve güncellenmesi çalışmalarını yürütmek,

Belediyenin orta ve uzun vadeli Stratejik Politikalarını belirlemek ve amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmalarıyapmak,

Belediyenin yatırım program teklifinin oluşturulmasında kullanılacak belge, cetvel ve gereklidokümanıilgilibirimleregöndererekyatırımprogramteklifinihazırlamak,

Uygulamaların yatırım programına uygunluğunu takipetmek,

Yatırım           projelerinin      gerçekleşme    ve        uygulama        sonuçlarına      ilişkin  yıllık    yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak ve ilgili birim ve kurumlaragöndermek,

Belediye hizmetlerini desteklemek, görünür ve bilinir kılmak adına öngörülen sempozyum, panel, konferans, çalıştay organizasyonlarını ilgili birimlerle planlamak veuygulamak,

Hizmet ve faaliyetlerin ekonomik ve etkin bir şekilde yerine getirilmesi için zaman, personel, mali imkânlarla malzeme gibi mevcut kaynakların en uygun ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamak üzere çalışmalaryapmak,

o)Kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum örgütleri, üniversiteler, uluslararası kuruluşlar ile koordineli olarak projeler geliştirmek veya projelerde yer alınması için gerekli çalışmaları yapmak.

 

 

Performans ve Kalite Ölçütleri Geliştirme Alt BirimininGörevleri:

Harcama Birimleri tarafından hazırlanan bütçe tekliflerinin birim performans programlarına uygunluğunu Mali Hizmetler Müdürlüğü ile koordinasyon içerisinde denetlemek ve değerlendirmek,

Belediyenin performans ve kalite ölçütlerini belirlemek, belirlenmiş ölçütleri geliştirmek ve birimlerin belirlenen performans ve kalite ölçütlerine uyumunudeğerlendirmek,

Belediyenin yönetimi ile hizmetlerinin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak, üst yönetimeraporlamak,

ç)Belediye faaliyetlerinin ve bu faaliyetlere ilişkin sonuçların stratejik plan ve yıllık performans programına uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,

Birimlerin Performans gerçekleşmelerinin 3 aylık, 6 aylık ve yıllık olarak teminini sağlamak vedeğerlendirmek,

Sayıştay Performans Programı ve Faaliyet Raporları değerlendirme rehberlerine göre harcama birimleri Performans Programı ve Faaliyet Raporlarının uygunluğunu denetlemek, değerlendirmek, düzeltici önlemleralmak,

Birim Performans Programını ve Birim Faaliyet Raporunuhazırlamak.

 

İç Kontrol, Veri-Analiz ve Raporlama Alt Biriminin Görevleri:

Belediye Kamu İç Kontrol Standartları eylem planı çerçevesinde İç Kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalaryapmak,

Belediyenin görev alanına ilişkin konularda standartlar hazırlamak, belediyenin tüm birimlerinde İş akış şemalarının çıkarılması, personel görev tanımlarının yapılması, süreçlerin belirlenmesi ve iyileştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak, yapılmasını koordine etmek, c)Amaçlar ile sonuçlar arasındaki farklılığı giderici ve etkililiği artırıcı tedbirler önermek, ç)Belediyenin kurumsal yapısı, işleyişi, hizmetleri, çalışanları hakkında bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak,raporlamak,

Belediyenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek iç ve dış faktörleri incelemek, hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak veya yaptırmak ve istatistiki kayıtlarıoluşturmak,

Belediyeningüçlüvezayıfyönleri ilefırsatvetehditlerini belirlemek,SWOTanalizi yapmak,

Mali kaynakların verimliliğinin izlenmesi ve analizi yoluyla sonuçları değerlendirmek ve ilgililerebildirmek,

Belediye hizmetlerinin iyileştirilmesi süreçlerini tasarlamak, hizmet ve faaliyet kalitesinin arttırılması için gerekli projeler veya uygulama modellerigeliştirmek,

ğ)Personelin verimlilik ve performansının artırılması için gerekli araştırma çalışmalarını yapmak,

h-)Başkanlıkça            onaylanan       kurumsal         önceliklere      uygun  gerekli araştırma,        eğitim ve danışmanlık hizmetlerini belirlemek ve gerçekleştirilmek üzere ilgili birimlere iletmek. (4)Merkez Ofis Büro - Kalem Memurunun Görev, Yetki veSorumlulukları:

a)Birimle ilgili olarak kendisine yazılmak üzere verilen iç ve dış birimlere gönderilecek yazıları, tutanakları, kayıtları, başbakanlık resmi yazışmalarda uygulanacak usul ve esaslar hakkındaki genelgeye uygun olarak yazmak,  göndermek, dosyalamak ve arşivlemek, b)Birime gelen evrakları teslim almak, sınıflandırmak,müdürün bilgisinesunmak,

c)Kendi sorumluluğunda olan demirbaş malzemelerin her türlü hasara karşı korunması için gerekli tedbirleri almak,

ç-)Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

 

Ar-Ge (Proje Geliştirme ve Danışmanlık Hizmeti Sunma )Alt Biriminin Görevleri:

  1. a) İznik Belediyesinin kültürel, sosyal, ekonomik ve inovatif hedeflerinin gerçekleştirilmesine ilişkin konusuyla alakalı her türlü veriyi toplar, analiz edilip, raporlar ve ilgili birimlerle paylaşır.
  2. b) Gerçekleştirdiği saha araştırmalarında kente, kentliye ve kuruma yönelik ihtiyaçların belirlenmesini sağlar. Bu ihtiyaçlar doğrultusunda projeler geliştirerek ilgili birimlerle paylaşır ve yürütülmesini izler.
  3. c) Birimlerin ihtiyaç duyduğu veya geliştirme çalışmaları içerisinde yapılması öngörülen konularda çözüm önerileri sunar ve proje geliştirmelerine katkı sağlar.
  4. d) Belediyeye başvurusu yapılan uygulama ortaklığı ve/veya fon desteği amacıyla iletilmiş olan proje tekliflerini değerlendirir, başvuruların istenilen nitelikte hazırlanmasını talep eder ve sürecini takip eder. Gerektiğinde projenin geliştirilmesine katkı sağlar.
  5. e) Proje gelişim süresince ihtiyaç duyulan parasal kaynakların, Uluslar arası ve ulusal fonların takibini yaparak, bilgi paylaşımında bulunmak, uygun başvurunun yapılabilmesini sağlamak ve sürecin kurum nezdinde takibini yapmak.
  6. f) Yürütülen proje ve faaliyetleri takip ederek, yarışmalarda ödüle aday gösterilmesi hususunda takibini yapmak, başkanlık ve müdürlükleri bilgilendirmek, yarışma başvuru sürecini yönetmek, süreç hakkında ilgililere raporlama yapmak.
  7. g) Yurt içinde; yerel yönetimler, birlikler, sivil toplum kuruluşları, kamu kurum ve kuruluşları ve farklı alanlarda faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlar ile ilişkilerin geliştirilmesini ve yeni ilişkiler kurulmasını sağlayacak çalışmalar yapmak.
  8. h) Avrupa Birliği kapsamında yürürlüğe konulan programlar ve proje eylem çağrılarını düzenli olarak takip etmek. Bu kapsamda belirli aralıklarla açıklanan eylem çağrılarını düzenli takibini yapmak ve buna uygun olarak projeler geliştirmek.
  9. i) Avrupa Komisyonu, Merkezi Finans ve İhale Birimi, Kalkınma Ajansı vb, kurumların proje hibe ve eylem çağrılarını takip etmek ve bunlara ilişkin proje tekliflerini hazırlayarak ilgili kurumlara sunmak, kabul edilen projelerin uygulamasını yapmak veya yaptırmak, ilgili birimlerle koordinasyon kurarak sürdürülebilirliğini sağlamak.
  10. j) Konusuyla ilgili yayın ve araştırmaları takip eder, elde edilen bilgileri ilgili makamlara iletir. Konusuyla ilgili çalıştaylarda raporların hazırlanmasını sağlar, Ulusal ve uluslar arası düzeyde gerçekleştirilecek, AR-GE çalışma alanı ile ilgili konferans, seminer, bilgi şöleni, panel, toplantı, tartışma platformları, fuar, gibi paylaşım ortamlarına aktif olarak katılır, görüş bildiri sunmak.

 

ALTINCI BÖLÜM

Hizmetlerin İcrası

 

 

HİZMETLERİN İCRASI:

Madde 12- Strateji Geliştirme Müdürlüğündeki hizmetlerin icrası aşağıda gösterilmiştir.

Görevin Kabulü: Müdürlüğe gelen evrak zimmet defterine kaydedilerek ilgililerineverilir.

Görevin Planlanması: Müdürlük amaçlarının gerçekleştirilmesinde başarıyı artırmak için çalışmalarını haftalık, aylık, yıllık olarak planlar, programlar, görevlendirme yapar. Müdürün bu çalışma ve görevlendirme plan ve programını personele ilan ile görevi tevdi ve takip eder. (Çalışma programı ve görevlendirme yapılırken planlamanın; gerçekçi, uygulanabilir, ölçülebilir sonuçlar içermesi amaç edinilmeli, soyut plan ve programlardankaçınılmalıdır.)

Görevin İcrası: Strateji Geliştirme Müdürlüğü tüm personeli kendilerine verilen görevleri mevzuata uygun, gereken özen ve süratle yapmakzorundadır.

 

YEDİNCİ BÖLÜM

İşbirliği ve Koordinasyon

 

İŞBİRLİĞİ VE KOORDİNASYON:

Madde 13- (1) Müdürlük alt birimleri arasında işbirliği:

a-) Müdürlük içi işbirliği, Müdür tarafından sağlanır.

b-)Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalanıp müdüre iletilir. Müdür tarafından gerekli dağıtım ilgili personele yapıldıktan sonra zimmet defterine işlenerek ilgililere iletilmesi sağlanır.

(2) Diğer Müdürlük, Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon:

a-)Müdürlükler arası iç yazışmalar müdürün imzası ile yürütülür.

b-)Müdürlüğün diğer kurum ve kuruluşlarla yapacağı dış yazışmalar Belediye Başkanının imzası ile yürütülür.

c-)Yazışmalar yazışma kuralları ve usulleri ile ilgili düzenlemelere uygun olarak yürütülür.

 

Stratejik Planlama Çalışmalarının Koordinasyonu:

Madde14- Stratejik Planın hazırlanması, güncellenmesi ve yenilenmesi çalışmalarında koordinasyon görevi Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından yerine getirilir. Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından yapılacak stratejik plan hazırlık çalışmalarına Belediyenin diğer birimlerinin temsilcilerinin katılımı sağlanır. Stratejik Planlama çalışmalarında; 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 9’ uncu maddesi uyarınca yapılan düzenlemeler, Kamu İdarelerinde Stratejik Planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkındaki yönetmelik ile Stratejik Plan Hazırlama Kılavuzunda yer alan açıklama ve esaslara uyulur.

 

Performans Programı Hazırlıklarının Koordinasyonu:

Madde 15- İdare Performans programının hazırlanması çalışmalarında Koordinasyon görevi Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından yürütülür. Bu çalışmalarda kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli doküman Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından Belediyenin ilgili diğer birimlerine gönderilir. Birim performans programları birimler tarafından hazırlanarak belirlenen süre içinde Strateji Geliştirme Müdürlüğüne gönderilir. Strateji Geliştirme Müdürlüğü, bütçe ile harcama yetkisi verilen birim performans programlarından hareketle Belediye İdare Performans programını hazırlar.

 

 

Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından yürütülen performans programının hazırlık çalışmalarında Belediyenin ilgili birimlerinin görevli personeliyle koordinasyon sağlanır. Performans programı hazırlıklarında, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 9’uncu maddesi uyarınca yapılan düzenlemelerle, Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan Performans Programı hazırlama rehberlerineuyulur.

Yatırım Programı Hazırlıklarının Koordinasyonu:

Madde 16- Belediyenin yatırım programı teklifinin hazırlanmasında kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli doküman Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından Belediyenin yatırımcı ilgili birimlerine gönderilir. Yatırımcı Harcama Birimleri yatırım programına ilişkin tekliflerini hazırlayarak Strateji Geliştirme Müdürlüğüne gönderir. Harcama birimleri temsilcileri ile görüşmeler yapılarak Belediyenin yatırım programı teklifi Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından hazırlanır. Yatırım programı tekliflerinin hazırlanmasında ilgili mevzuat doğrultusunda hareketedilir.

Yatırım Değerlendirme Raporunun Hazırlanması İle İlgili Koordinasyon:

Madde 17- Yatırım projelerini uygulayan harcama birimleri, yıllık yatırım değerlendirme raporunun hazırlanmasına dayanak teşkil eden bilgi ve belgeleri Strateji Geliştirme Müdürlüğüne gönderir. Yatırım projelerinin gerçekleşme ve uygulama sonuçlarına ilişkin yıllık yatırım değerlendirme raporu, Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından hazırlanarak üst yöneticiye sunulur. Yatırım Projelerinin gerçekleşme ve uygulama sonuçlarına ilişkin yıllık yatırım değerlendirme raporu, Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından hazırlanarak izleyen yılın Mart ayı sonuna kadar Sayıştay’a, Maliye Bakanlığına ve Kalkınma Bakanlığına gönderilir.

İdare Faaliyet Raporunun Hazırlanması İle ilgili Koordinasyon:

Madde 18- Faaliyet Raporları, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve  Kontrol  Kanunun 41’ inci maddesi ve bu maddeye dayanılarak yapılan düzenlemelere uygun bir şekilde hazırlanır. Harcama birimleri tarafından hazırlanan Birim Faaliyet Raporları, Belediye İdare Faaliyet Raporunun hazırlanmasında esas alınmak üzere öngörülen süre içerisinde Strateji Geliştirme Müdürlüğüne gönderilir. Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından harcama birimleri arasında koordinasyon sağlanarak Belediye İdare Faaliyet Raporu hazırlanır ve üst yönetici tarafından onaylanarak, her yıl Nisan ayı toplantısında görüşülmek üzere Belediye Meclisinin bilgisine sunulur.

Ar-Ge - Proje Geliştirme, Danışmanlık Hizmeti Sunma ve Bilgilendirme İle İlgili Koordinasyon:

Madde 19- Strateji Geliştirme Müdürlüğü, harcama birimlerine;kendi görev ve sorumluluklarıyla ilgili konular ile bütçe, malîve diğer konularda Mali Hizmetler Müdürlüğüyle ortaklaşa danışmanlık yapar.

 

SEKİZİNCİ BÖLÜM İÇ KONTROL SİSTEMİ VE STANDARTLARI:

Madde 20- Strateji Geliştirme Müdürlüğü, Kamu İç Kontrol Standartları ve Belediye İç Kontrol Standartları eylem planı çerçevesinde iç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapar, hizmet satın almak suretiyle yaptırır, eylemleri ve bu eylemlerle ilgili çalışma sonuçlarını izleme komitesiyle birlikte değerlendirir ve üst yöneticiye sunar.

Yürürlükteki mevzuata ve belirlenen standartlara aykırı olmamak şartıyla, idarece gerekli görülen her türlü yöntem, süreç ve özellikli işlemlere ilişkin standartlar Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından hazırlanır ve üst yöneticinin onayına sunulur.

 

 

 

 

 

Strateji Geliştirme Müdürlüğüne Bağlı Birimlerinin Yöneticisi:

Madde21- Strateji Geliştirme Müdürü, Müdürlüğe bağlı Alt Birimlerin yöneticisi olup, birimlerin görevlerinin zamanında ve mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirilmesinden doğrudan üst yöneticiye karşı sorumludur.

Strateji Geliştirme Müdürü görev ve yetkilerinden bazılarını sınırlarını açıkça belirtmek, yazılı olmak ve kanuna aykırı olmamak şartıyla ve üst yöneticinin onayıyla diğer birim(müdürlük) yöneticilerine devredebilir. Yetki devri, uygun araçlarla ilgililereduyurulur.

 

YÖNETMELİKTE HÜKÜM BULUNMAYAN HALLER:

Madde22- İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

YÜRÜRLÜK:

  Madde 23- Bu yönetmelik belediye meclisinde kabul edilip yayınlandıktan sonra yürürlüğe girer.

 

YÜRÜTME:

Madde 24- Bu yönetmelik hükümleri İZNİK Belediye Başkanı tarafından yürütülür